WOW-Story
Better Together

Meet Charlotte Giroud

Chief Commercial & Marketing Officer bij Mylène.

"Mijn levensverhaal is een mooie mix van twee culturen. Ik ben geboren in Parijs en verhuisde op vijfjarige leeftijd naar Antwerpen", vertelt Charlotte. Zo combineert ze bij Mylène haar Franse flair met Belgische gezelligheid. "Toegankelijkheid en bereikbaarheid zijn begrippen waar ik veel waarde aan hecht. Mijn team beschrijft mij als iemand die altijd klaarstaat", zegt Charlotte trots.

Empowerment

"Ik heb altijd gevoeld dat ondernemen in mijn bloed zit. Toen Mylène nood had aan een frisse, vrouwelijke impuls wist ik dat het mijn moment was. Daar vond ik de perfecte kans om mijn twee passies te combineren: mijn liefde voor cosmetica en beauty én mijn geloof in sterke merkwaarden die gericht zijn op en door vrouwen", vertelt Charlotte. Haar missie gaat verder dan alleen zakelijk succes. Het gaat over mensen samenbrengen en het creëren van een gemeenschap waarin vrouwen elkaar ondersteunen, inspireren en empoweren.

"Mijn energie en inspiratie vind ik in een mix van directe interactie, persoonlijke ontdekkingen en diepgaande reflectie door bewust te leven. De verhalen en feedback van klanten zijn voor mij een onuitputtelijke bron van inspiratie", zegt ze.

"In mijn team leg ik de nadruk op het geven van vrijheid. Ik doe dat door mijn teamleden de ruimte te geven om zelf na te denken, te leren, en projecten zelfstandig te managen", vertelt Charlotte. Zo'n aanpak stimuleert niet alleen hun persoonlijke en professionele ontwikkeling, maar versterkt ook het ondernemerschap binnen het team.

Het mooiste & moeilijkste aan ondernemen

"Het mooiste aan ondernemen is het omarmen en realiseren van een visie die verder gaat dan alleen zakelijk succes. Het is een combinatie van creatie, empowerment en duurzaamheid. Als ik zie hoe onze producten een positief effect hebben op het leven van onze klanten werkt dat heel belonend", vertelt Charlotte trots.

"Ondernemen brengt natuurlijk ook uitdagingen met zich mee. Voor mij is het ontwikkelen van geduld de grootste uitdaging. Als iemand die snel beslissingen neemt en graag direct in actie komt, heb ik geleerd dat, in het bedrijfsleven, niet alles in één dag verwezenlijkt kan worden. Het vraagt tijd om ideeën te laten rijpen en deze succesvol in de realiteit te brengen", vertelt Charlotte.

Better Together

"Better Together is de kern van Mylène. Wij geloven in het verbinden van mensen, het delen van fijne momenten en het creëren van waardevolle herinneringen. Deel uitmaken van Generation WOW voelt voor mij als een natuurlijke uitbreiding van mijn rol bij Mylène", vertelt Charlotte. Het is alsof beide organisaties hetzelfde DNA delen.

We brengen je graag op de hoogte over onze experiences en andere fijne content.