WOW-Story

“Alles is gegroeid via trial en error.”

Camille Liebaert is momenteel all-round marketeer voor Moro Essentials en RectoVerso Sports, waarvan ze co-founder is, en werkt ze mee aan het verhaal van Follow The Coast. Daarnaast doet ze ook nog freelance fotografie- of marketing opdrachten.

"Mijn missie is simpel: mij amuseren."

Ik hecht niet de hoogste waarde aan carrière of geld, zeker niet ten koste van alles. Ik wil werken voor merken die impact maken, terwijl ik ook tijd heb om te sporten, te reizen en te genieten van het leven. Dit staat misschien haaks op veel ondernemersverhalen, maar na vier intense jaren bij RectoVerso heb ik geleerd wat voor mij belangrijk is.

Ik heb al ontzettend veel dingen gedaan: van sportevenementen organiseren bij Sportizon tot een corporate job bij Delhaize. Daarna besloot ik het roer om te gooien en werkte ik als barista bij O’yo terwijl ik me bijschoolde in fotografie en grafisch ontwerp.

"Sport is mijn uitlaatklep."

 Ik heb jarenlang gevoetbald en doe nu aan triatlon. Mijn eerste jaar was verrassend succesvol met enkele (toevallige) podiumplaatsen en een kwalificatie voor het WK halve IronMan in Nieuw-Zeeland. In 2024 stond de volledige IronMan op de planning, maar een hardnekkige loopblessure en een operatie gooiden roet in het eten. Dat was mentaal zwaar. Gelukkig kon ik de halve IronMan in Nieuw-Zeeland nog (op halve krachten) afronden eind vorig jaar. Daarnaast is reizen een essentieel onderdeel van mijn leven. En familie & vrienden ofcourse! 

"Elke dag is anders en dat heb ik echt nodig."

Ik kan me niet voorstellen dat ik een 9-to-5 job zou doen, dat zou voor mij een marteling zijn. Ik wil mijn eigen dagen indelen, werken wanneer ik productief ben en genieten van de momenten dat ik dat niet ben.

"In het begin wilde ik overal kansen grijpen en had ik moeite met nee zeggen."

Nu besef ik dat het belangrijker is om bewust te kiezen waar je je energie in steekt. Niet alles hoeft een business te worden; sommige dingen mogen ook gewoon een passie blijven. Ook zou ik meer inzetten op samenwerking in plaats van altijd zelf het wiel opnieuw te willen uitvinden.

"Ik heb een enorme passie voor reizen en de wereld ontdekken."

Ik zou hier graag meer mee doen, bijvoorbeeld reizen organiseren of mijn reisfotografie naar een hoger niveau tillen. Maar het is een competitieve markt met waanzinnig veel getalenteerde fotografen, dus dat blijft een uitdaging.

Ik ben sceptischer en realistischer geworden over ondernemerschap. De wereld is niet meer zoals in de jaren ‘90, waar alles nog mogelijk leek. Nu is er een overaanbod aan producten en diensten en moet je vechten om op te vallen.

We brengen je graag op de hoogte over onze experiences en andere fijne content.